Co zrobić, gdy wkładamy całą siłę w rozwój nowego bloga, a to nie przynosi rezultatów? Komunikacja w mediach społecznościowych jest tak samo istotne, jak pisanie. Dlaczego warto inwestować w kanały social media? Oto odpowiedzi
Facebook - must have każdego blogera
"Bloger bez bloga przetrwa. Bez mocnego Facebooka jest nikim" - Tomasz Tomczyk. Tak na początku roku 2017 pisał Kominek/Jason Hunt. Prawdopodobnie miał racje. Posiadanie Facebooka jest dla autora niezbędne. Dzięki temu blog staje się wiarygodniejszy i pozwala zostać czytelnikom na bieżąco. Wrzucenie linku do notki na Facebooku natychmiastowo podnosi słupek wyświetleń bloga. Grunt to budowanie zasięgu: potrzebny jest ciekawy content oraz systematyka.
Jak dobrze prowadzić Facebooka?
Najważniejszy jest pomysł i regularność. Warto jest ustalić tygodniową liczbę oraz treść publikowanych postów. Pamiętać należy również o informowaniu czytelników o nowych wpisach. Przyciągnąć większą ilość czytelników można za pomocą komentowanie czy rozdawania lajków. Dzięki odpowiednio prowadzonemu Facebookowi czytelnicy będą Cię postrzegać jako kogoś dobrze obeznanego z nowymi technologiami. Warto pamiętać o promocji swojego fanpage'a, także tej płatnej. Opłacane posty są pozycjonowane wyżej w aktualnościach i docierają do większego grona odbiorców. Informacje odnośnie promocji znajdziesz w zakładce "Facebook for Business".
Jak nie prowadzić fanpage'a?
Wielu nowicjuszy popełnia błędy takie jak spamowanie, ignorują wiadomości oraz pytania od czytelników czy też wdają się w internetowe kłótnie. W przypadku otrzymywania nieprzychylnych czy prowokacyjnych komentarzy należy pamiętać o zachowaniu spokoju i prowadzić merytoryczną dyskusję. Dodatkowo nigdy nie usuwaj postów! Takie działanie rozwścieczy fanów. Nie można zapomnieć, że "diabeł tkwi w szczegółach". Gdy nawiążesz współpracę z daną marką i zaczynasz publikować wpisy na jej temat zawsze sprawdzaj, czy wszystko się zgadza! Takie wpadki popełniły m.in. blogerki Maffashion i Fashionelce.
Insta inspiracje
Instagram plasuje się na drugim miejscu najpopularniejszych narzędzi używanych przez blogerów.Komunikacja estetycznym zdjęciem przyciąga uwagę fanów, a także w dobry sposób pokazuje produkt. Instagram zezwala nam na opcje, których blog nie dostarcza. W przypadku umieszczania fotografii, Instagram staje się świetnym medium. Blog to głównie tekst, ale z elementami wizualnymi od razu jest ciekawszy. Instagram to także świetny sposób na lokowanie produktu!
Jak prowadzić twittera?
Twitter staje się coraz popularniejszy. Twitter umożliwia nam stały kontakt z wszystkimi ważnymi osobami, nie tylko z blogosfery. Daje możliwość obserwacji influencerów i zdobywania informacji jako pierwszy. Jako bloger możesz tam zamieszczać ciekawe linki, zdjęcia czy hasthagi, a także repostować na swój profil intrygujące cytaty. Twitter pomaga w budowaniu zasięgu Twojej sieci oraz zwiększa liczbę obserwatorów. Pamiętaj o oznaczeniu użytkowników, których wpisy share'ujesz!
Zostaw komentarz